ورود به سامانه ابری

Fidar Electronics

دمای مطلوب در ساختمان شما چقدر است؟

در طراحی محل کار برای ایجاد دمای مطلوب باید هوای گرم و همچنین سرد را در نظر گرفت. سیستم‌های HVAC برای ایجاد دماهای ایده‌آل برای ساختمان‌های مختلف طراحی شده‌اند و هم سیستم‌های تهویه مطبوع و هم سیستم‌های گرمایشی مانند دیگ‌های بخار کارآمدتر و همچنین “هوشمندتر” می شوند.

با این حال، برای دستیابی به دمای ایده آل، آنها باید عوامل مختلفی را در نظر بگیرند:

 نوع ساختمان (دفتر، انبار، آزمایشگاه، تهیه غذا و غیره)

قدمت ساختمان (بافت ساختمان چقدر گرما را در خود نگه می‌دارد)

فعالیت‌های داخل ساختمان

دمای بیرونی محیط

کنترل هوشمند سیستم گرمایشی و سرمایشی

در انگلستان ممکن است احساس کنیم که در بیشتر طول سال آب و هوای بدی را تجربه می‌کنیم، اما درجه حرارت ما در مقایسه با دمای شدید در سایر نقاط جهان کاملاً پایدار و متعادل ​​است. این یک بستر مناسب را فراهم می‌کند که بر اساس آن یک کارفرما می‌تواند وظیفه خود را برای فراهم کردن یک محیط کار ایمن و راحت انجام دهد، و به طوری که یک سیستم HVAC می‌تواند برای ارائه دمای بهینه طراحی شود. در برخی از نقاط جهان که یا در تمام سال گرم است یا در تمام سال سرد است، تهویه مطبوع سیستم‌ها می‌توانند بسیار سخت‌تر کار کنند.

چرا تامین دمای بهینه محل کار مهم است؟

ایجاد دمای بهینه محل کار نه تنها یک وظیفه اساسی بهداشت و ایمنی برای کارفرما است، بلکه همچنین به افزایش بهره‌وری کمک می‌کند و سلامت و روحیه کارکنان را نیز حفظ می‌کند. دمای گرم یا مرطوب می‌تواند باعث سرگیجه، تنش و خستگی شود که بر تمرکز تأثیر می‌گذارد. این در مورد انجام درست کار توسط کارکنان است، اما درک این نکته نیز ضروری است که دمای شدید می‌تواند منجر به از دست دادن بهره‌وری، خطاها و مهمتر از همه مسائل ایمنی شود. همه ما می‌دانیم که بودن در یک محل کار که در آن هوا بیش از حد سرد یا گرم است چه حسی دارد. این بر بدن و مغز ما تأثیر می‌گذارد. دمای مطلوب اتاق همیشه باید جزو اهداف باشد.

چگونه در مورد دمای مطلوب تصمیم می گیرید؟

تصمیم‌گیری در مورد دمای بهینه عمدتاً تحت تأثیر نوع ساختمان است. به عنوان مثال، گرم نگه داشتن یک انبار باز با ارتفاع و فضای زیاد، بسیار سخت خواهد بود، به خصوص که درهای خارجی اغلب برای تسهیل جابجایی کالا باز می‌شوند. گرم نگه داشتن یک دفتر، یک واحد خرده فروشی یا یک مرکز مراقبت های بهداشتی، آسان تر خواهد بود، در حالی که سایر فضا‌های کاری داخلی ممکن است برای حفظ دمای هوا آسان باشند، اما اگر کار فیزیکی پر زحمت صورت گیرد، تهویه مناسب و کنترل دما مورد نیاز خواهد بود. اگر هنگام انتخاب دمای بهینه دیگ بخار یا دمای تهویه مطبوع برای راحتی باشد، این تا حدودی به اولویت‌های شخصی بستگی دارد، اما دستورالعمل هایی وجود دارد که به شما کمک می کند…

دستورالعمل اجرایی بهداشت و ایمنی (HSE) در مورد دمای بهینه چیست؟

دستورالعمل HSE در مورد دمای محل کار بیان می‌کند که مناطقی که در آن کار پرزحمت انجام می‌شود باید حداقل 16 درجه سانتیگراد یا 13 درجه سانتیگراد باشد.

با این حال، محیط‌های اداری باید پایدارتر و راحت‌تر باشند، به طور کلی در محدوده دمایی بین ۲۱ تا ۲۳ درجه سانتی‌گراد باشند. هیچ محدودیت حداقل یا حداکثر دقیقی برای دمای محیط کار وجود ندارد اما تصمیم‌گیری در مورد دمای بهینه باید دمای تابشی، رطوبت و سرعت هوا را در نظر بگیرد.

این عوامل در هنگام طراحی مناسب سیستم تهویه مطبوع در نظر گرفته می‌شوند در جایی که محیط‌های کار رطوبت بیشتری ایجاد می‌کنند، مانند کارخانه‌ها یا مناطق آماده‌سازی غذا با اجاق، این موارد در طراحی لحاظ می‌شوند. قاعده کلی این است که یک کارفرما باید دمای «معقول» را در محل کار حفظ کند. از آنجایی که این از آنجایی که این یک تصمیم ذهنی از طرف کارفرما است، یک قضاوت “منطقی” نیاز به نشان دادن این دارد که عناصر خاصی تجزیه و تحلیل شده‌اند، بنابراین یک کارفرما باید شرایط فردی را در نظر بگیرد و ارزیابی‌های ریسک انجام دهد تا فعالیت‌های مختلف، زمان سال و مسائل سلامتی که کارکنان با آن مواجه هستند را پوشش دهد. این یک افسانه است که نوعی دمای جادویی وجود دارد که در آن کارمندان می‌توانند از کار خودداری کنند، اما این وظیفه کارفرمایان است که کارکنان خود را ایمن نگه دارند.

دما همچنین باید برای عملکرد هرگونه تجهیزات محافظ شخصی که برای انجام ایمن یک کار مورد نیاز است، مناسب باشد. اگر کارکنان شما مجبور به پوشیدن روپوش و کلاه ایمنی هستند، دمای گرم می‌تواند حتی ناخوشایند‌تر شود، به این معنی که باید درجه‌حرارت را با استفاده از واحد تهویه مطبوع کاهش دهید.

سیستم های HVAC توسط کارشناسان نگهداری می‌شود

سیستم‌های تهویه مطبوع برای رسیدگی به نیازهای داخل ساختمان نسبت به دمای محیط خارجی طراحی شده‌اند، بنابراین یک سیستم باید به گونه‌ای طراحی شود که در زمان‌های مختلف سال، بدون توجه به اینکه محل کار، دفتر، انبار، کارخانه یا بیمارستان باشد، عملکرد متفاوتی داشته باشد.

خدمات تاسیسات Robinsons دارای تخصص صنعتی در سرویس و نگهداری سیستم‌های HVAC برای بسیاری از بخش‌های مختلف است و این شامل ارزیابی محل کار و عملیات و توافق بر روی محدوده دمای بهینه مورد نیاز برای حفظ است. بنابراین می‌توان یک سیستم تعمیر و نگهداری را برای دستیابی به آن دماها طراحی کرد.

راحت نگه داشتن محیط داخلی ساختمان تجاری شما برای کارکنان و مشتریان، بخش اساسی از تعهد شما به آنها است. وقتی افراد زیادی در یک مکان جمع می شوند، اطمینان از تنظیم درجه حرارت در سطحی که همه را راضی کند، غیرممکن است. تغییراتی از ترجیحات شخصی در دما قابل انتظار است. با این حال، در برخی موارد، دفاتر و موسسات خرده‌فروشی می‌توانند به اشتباه فضاهای کاری داخلی را برای اکثر کارمندان و مشتریان بسیار سرد یا گرم کنند. هنگام انتخاب بهترین دما برای دفاتر ساختمان های تجاری و فضاهای کاری، عوامل زیر را در نظر بگیرید.

 

بهترین دما برای فضاهای ساختمان های تجاری چیست؟

 

بهترین پاسخ به این سوال این است: دمایی که اکثر افراد ممکن را راحت و خشنود نگه می‌دارد. می‌توانید انتظار داشته باشید که فضاهای داخلی در تابستان تهویه مطبوع و در زمستان گرم شوند، اما یافتن دمای مناسب بسیار دشوار خواهد بود. اداره ایمنی و بهداشت شغلی ایالات متحده (OSHA) محدوده دمایی بین 60 تا 76 درجه فارنهایت را توصیه می‌کند. این یک محدوده متوسط ​​خوب برای اکثر مناطق است، اما آماده پاسخگویی به کارکنانی باشید که این دماها برای آنها خیلی گرم یا خیلی سرد است.

همچنین به یاد داشته باشید که شرایط خاص محل می‌تواند بر دما برای افراد خاص تأثیر بگذارد. کارمندانی که در نزدیکی تجهیزاتی که گرما تولید می‌کنند، در مسیر نسیم‌های بیرونی یا نزدیک درب‌ها، یا در مناطقی که به طور طبیعی سردتر یا گرمتر هستند کار می‌کنند ممکن است نتوانند دمای متوسط ​​بقیه ساختمان را درک کنند. همچنین منطقی است که کارمندانی که در مناطقی مانند انبارهای وسیع، واحدهای سردخانه یا نزدیک دیگ‌های تجاری کار می‌کنند باید انتظار داشته باشند دما کمتر از حد ایده‌آل باشد.

چگونه دما بر کارکنان تأثیر می گذارد؟

تلاش برای یافتن بهترین دما برای فضاهای ساختمان‌های تجاری و مناطق کاری، ناشی از تأثیراتی است که دما بر کارکنان و مشتریان خواهد داشت. رایج‌ترین حالت این است که دمای داخلی به دلیل تهویه مطبوع بسیار سرد است، اما ممکن است زمان‌هایی نیز وجود داشته باشد که فضای داخلی شما خیلی گرم باشد. اگر ساختمان اداری یا خرده فروشی شما به طور مداوم خیلی سرد یا خیلی گرم است، می توانید انتظار مشکلاتی از جمله موارد زیر داشته باشید:

    کاهش عملکرد: اگر فضای کار راحت نباشد، احتمالاً عملکرد کارکنان کاهش می‌یابد. دمای سرد به دلیل تنشی که در عضلات ما ایجاد می‌کند، حرکت را دشوارتر می‌کند. دمای گرم نیز باعث می‌شود که افراد تمایل کمتری به حرکت داشته باشند. تعاملات در محیط‌های ناخوشایند احتمالا کوتاه‌تر و شاید حتی بی‌ثبات‌تر باشد و میزان و اثربخشی ارتباطات کارکنان را کاهش دهد.

کاهش روحیه: محیط کاری ناخوشایند بر روحیه و خلق و خوی کارکنان تأثیر می‌گذارد. مناطق بیش از حد سرد احتمالا باعث می‌شود که کارکنان احساس گوشه‌گیری و کمتر اجتماعی کنند. مناطق بیش از حد گرم می‌تواند باعث و عصبانیت افراد شود.

    درخواست تنظیم دما: صرفاً ساکت ماندن و تحمل دماهای ناراحت کننده ایده بدی است، زیرا می‌تواند منجر به کاهش عملکرد، رنجش و سایر اثرات منفی شود. اگر کارمندان واقعاً ناراحت هستند، باید تشویق شوند که برای تنظیم دما یا تغییر در محیط خود بخواهند.

    گرم‌تر بپوشید: در مکان‌های خنک‌تر، کارمندان می‌توانند ژاکت، شال، دستکش بدون انگشت یا لباس‌های سنگین‌تر بپوشند تا گرم‌تر شوند.

    در مکان‌های راحت‌تر استراحت کنید: کارمندان می‌توانند در مناطقی که راحت‌تر هستند، استراحت‌های سریع‌تری داشته باشند، مانند خنک‌کردن در فضایی با تهویه مطبوع یا گرم کردن کمی در راه پله‌ها یا فضای گرم.

    نوشیدنی های مناسب را بنوشید: یک فنجان قهوه داغ یا بطری آب خنک کننده می تواند به کارکنان کمک کند دمای بدن مناسب تری را در مناطقی که در غیر این صورت بیش از حد سرد یا گرم هستند حفظ کنند.

هدف ما کمک به آموزش مشتریان خود در مورد لوله کشی، HVACR، حفاظت در برابر آتش، و سیستم‌های هشدار در تنظیمات مکانیکی، تجاری و مسکونی است. برای اطلاعات بیشتر در مورد نحوه تعیین بهترین دما برای ساکنان ساختمان‌های تجاری و مشاهده پروژه هایی که روی آنها کار کرده‌ایم، از وب سایت ما دیدن کنید.