کاهش ردپای کربن از طریق HVAC 

 

حساسیت اکولوژیکی و تغییرات آب و هوایی به اجرای محصولات جدید HVAC و مفاهیم طراحی سیستم ادامه می دهد. در تلاش برای تعیین کمیت اثرات مصرف انرژی بر روی محیط زیست، محققان اصطلاحردپای کربنرا معرفی کردند که یک تصویر عددی از مقدار دی اکسید کربن (CO2) تولید شده توسط فعالیت های انسانی است. اجماع کلی در میان دانشمندان آب و هوا وجود دارد که کاهش ردپای کربن یک فرد می تواند به کاهش انتشار گازهای گلخانه ای و کاهش اثرات تغییرات آب و هوایی کمک کند. 

 

تهویه مطبوع و حلقه بازخورد مثبت 

با ادامه افزایش دمای کره زمین، کارشناسان نگران هستند که مردم به دفعات و برای مدت طولانی تری از کولر گازی خود استفاده کنند. نیازهای انرژی اضافی منجر به تولید محصولات جانبی گازهای زائد بیشتر از تأسیسات تولید برق با سوخت گاز و زغال سنگ می شود. این سناریو یک حلقه بازخورد مثبت شبیه به ذوب شدن کلاهک یخی قطب شمال ایجاد می کند. برخی از دانشمندان بر این باورند که تقاضای انرژی برای سرمایش داخلی می تواند تا سال 2050 ده برابر شود. 

 

آژانس اطلاعات انرژی ایالات متحده اطلاعاتی را منتشر کرده است که تأیید می کند گرمایش و سرمایش 48 درصد از انرژی مصرف شده در یک دفتر یا خانه معمولی را تشکیل می دهد. در واقع، تهویه مطبوع مسکونی بیش از هشت درصد از کل برق تولید شده در ایالات متحده را با هزینه بیش از 15 میلیارد مصرف می کند. علاوه بر این، وزارت انرژی ایالات متحده تخمین می زند که 40 درصد از کل انتشار CO2 ایالات متحده ناشی از تقاضا برای گرمایش، سرمایش و آب گرم است. 

 

فن آوری های HVAC برای کاهش ردپای کربن شما 

 

با جایگزینی تجهیزات قدیمی تهویه مطبوع و بهبود کارایی سیستم کانال می توان توان و مصرف سوخت مسکونی را به میزان قابل توجهی کاهش داد. بسیاری از فناوری‌های موجود و در حال ظهور وجود دارند که می‌توانند به کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای و کاهش ردپای کربن شما کمک کنند. 

 

* کوره ها و تهویه مطبوع : چندین سازنده بزرگ از جمله شرکت Carrier تجهیزاتی را ارائه می دهند که به عنوان یک مفهوم کلی سیستم پیکربندی شده اند. سری پیشرفته Infinity شامل انواع قطعات پیشرو است که برای ارائه راحتی و کارایی استثنایی طراحی شده اند. دما، رطوبت، تهویه، سرعت فن و کیفیت هوای داخل با هم ادغام شده و از طریق یک کنترل فعال می شوند. 

 

مجموعه‌ای از حسگرها از الگوریتم‌های پیچیده‌ای برای نظارت مداوم بر محیط داخلی و تنظیم خروجی تجهیزات برای برآورده کردن پارامترهای آسایش خاص صاحب خانه به کارآمدترین روش استفاده می‌کنند. محصولات سری اینفینیتی قادرند تا هشت منطقه دمایی مختلف را در خود جای دهند، بنابراین راحتی را می توان مطابق با ترجیحات هر سرنشین تنظیم کرد. 

 

* پمپ های حرارتی زمین گرمایی: پمپ های حرارتی زمین گرمایی، گرمایش و سرمایش را از یک واحد واحد فراهم می کنند. در حالی که واحدهای زمین گرمایی بسیاری از اجزای مشابه مدل‌های پمپ حرارتی هوای اجباری را دارند، فناوری زمین گرمایی کارآمدتر است زیرا زمین دمای بسیار پایدارتری نسبت به هوای بیرونی اطراف خود دارد. 

 

پمپ های حرارتی زمین گرمایی با سه جزء اصلی مشخص می شوند. یک مبدل حرارتی ویژه انرژی حرارتی را بین محل زندگی و زمین منتقل می کند. یک واحد کندانس سیکل تبرید را در خود جای می دهد و یک دمنده برای فشار دادن هوای مطبوع به داخل ساختمان استفاده می شود. 

 

طبق گزارش آژانس حفاظت از محیط زیست (EPA)، پمپ های حرارتی زمین گرمایی که به درستی طراحی و نصب شده اند، بهترین کارایی و کمترین انتشار CO2 را در میان تمام محصولات فعلی HVAC مرکزی دارند. 

 

* ترموستات‌های هوشمند : ترموستات Nest و Honeywell Lyric ورودی‌های جدیدی را به فضای ترموستات هوشمند نشان می‌دهند. با استفاده از هوش تطبیقی، ترموستات Nest از مجموعه‌ای از حسگرهای دما، رطوبت، حرکت و نور برای ثبت رفتار سرنشینان استفاده می‌کند. پس از جمع‌آوری نمونه کافی، ترموستات برنامه‌ای ایجاد می‌کند که کارایی HVAC را بدون نیاز به ورودی کاربر به حداکثر می‌رساند. 

 

برعکس، Honeywell Lyric از یک فناوری اختصاصی به نام “geofencing” برای تنظیم یک محیط الکترونیکی استفاده می کند که توسط موقعیت یک تلفن هوشمند ثبت شده فعال می شود. اگر ترموستات احساس کند خانه خالی است، تنظیم دما را برای حداکثر صرفه جویی در انرژی تنظیم می کند. هنگامی که یکی از تلفن های هوشمند به محیط حصار الکترونیکی نفوذ می کند، ترموستات دما را به تنظیمات از پیش برنامه ریزی شده برای راحتی ترجیحی تنظیم می کند. 

 

راه های ساده برای کاهش مصرف انرژی 

 

استفاده از فناوری جدید HVAC می تواند تأثیر چشمگیری بر کاهش مصرف انرژی و کاهش ردپای کربن شما داشته باشد. با این حال، راه های ارزان زیادی نیز برای بهبود کارایی HVAC وجود دارد. 

 

* دمنده سرعت متغیر : تولید ظرفیت گرمایش و سرمایش بیشتر از خانه شما نیاز به اتلاف انرژی و افزایش قبوض آب و برق دارد. یک کوره یا هواگیر با یک درایو سرعت متغیر تضمین می کند که سیستم HVAC شما مقدار دقیق هوای مطبوع مورد نیاز را برای راحت نگه داشتن شما بدون اتلاف انرژی تامین می کند. 

 

* ترموستات را تنظیم کنید. افزایش ترموستات در تابستان یا کاهش آن در زمستان تا یک درجه می تواند مصرف انرژی را تا چهار درصد کاهش دهد. 

 

* فیلتر خود را تغییر دهید : فیلترهای مسدود شده جریان هوا را محدود می کنند، که سیستم HVAC شما را مجبور می کند برای برآورده کردن نیازهای بار داخلی سخت تر کار کند. فیلترهای یکبار مصرف باید هر ماه و فیلترهای کابینت نیز هر سه ماه یکبار تعویض شوند. 

 

فواید آگاهی از محیط زیست 

 

کاهش ردپای کربن می تواند به بهبود محیط زیست کمک کند و در عین حال در قبوض آب و برق شما صرفه جویی کند. فن آوری مدرن می تواند به کاهش مصرف انرژی بدون به خطر انداختن راحتی کمک کند 

 

 

منبع: 

https://callapollo.com/reducing-your-carbon-footprint-through-hvac